25 januari 2009

Undrens tid är INTE förbi

Jag å Andreas kollade på Mamma Mia nu ikväll :) Det är väl inte hans typ av film egentligen, men den fick ändå en 5:a (av 10) å på hans egenkomponerade skala så är det KÖP! Om en film får 1-4 i betyg så är det inte köp, men som sagt 5 å uppåt så är det fritt fram att köpa.

Mamma Mia är en topp-5 film för mig! Jag blir glad, rörd å en massa annat när jag ser den :) Undrar vad jag kan få honom att se för film med mig nästa gång..

Men det var väl inte det jag skulle skriva egentligen. Snart är januari slut å tack å lov för det säger jag.. Detta har varit en skitmånad! Det började bra med att jag firade min födelsedag i Nyköping, med utflykt å pizza. Två dagar senare får pappa en hjärtinfarkt.. Å nu har januari gått åt till att vara orolig för hur det ska gå typ. Januari har oxå inneburit ännu ett nytt jobb för min del, å nu tar jag en paus från fritids. Känns välbehövt faktiskt! Pengamässigt är detta en skitmånad oxå å så kommer det bli några veckor till tyvärr.. men sen.. då ska jag banne mig köpa ett par nya JEANS.
Pakten är oxå i full gång, med promenader å buggkurs :) resultatet låter ju tyvärr vänta på sig.. men bättre sent än aldrig heter det ju.
För 2 veckor sen var jag på ABBA the show som jag fick i födelsedagspresent från Lo! Det var precis vad jag behövde den dagen, efter att ha varit hemma å besökt pappa på sjukhus.. Det är svårt att vara deppig å ledsen när man lyssnar på ABBA kom jag fram till!

"does your mother know that you are out.."

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hjärtat!

Vad kul att du bloggar igen!:) Vad skönt att undrens tid inte är förbi, det trodde jag! ;)

Nu fortsätter du! KRAM